Hoe converteer je contacten op je website?

Je doet er alles aan om zo veel mogelijk bezoekers naar je website te halen. Hoe gaan we deze nu zo veel mogelijk omzetten in leads, dus in mensen die concrete info aanvragen?

Telefoonnummers en emailadressen

Voorzie zo veel mogelijk duidelijke contactinfo: een zichtbaar telefoonnummer en contactknop op elke pagina. Zie de mobiele versie niet over het hoofd. Daar kan je een telefoonicoon plaatsen, zodat mensen direct kunnen bellen.

Formulieren

Werk met duidelijk gestructureerde contactformulieren. Hou deze zo kort mogelijk, en beperk het aantal verplichte velden. Emailadres en telefoonnummer moet zeker volstaan.
Maak verschillende formulieren in functie van doelstelling en telkens een bedankingspagina, dan kan je ook meten welke formulieren het meest gebruikt worden.
Zorg voor een nette autoreply mail, een automatische bevestiging die klant krijgt na het invullen van een formulier.
Zorg dat de fomulieren naar de juiste mensen doorgestuurd worden: verkopsleads naar de verkopers, administratieve mails naar de administratie.
Testen testen, testen... Test regelmatig je formulieren! Niets is erger dan prospecten hebben, maar deze missen omdat een ingevuld contactformulier niet goed terechtkomt.

Leads bewaren

Bewaar de gegevens van de mensen die een formulier ingevuld hebben. Je kan deze later gebruiken voor emailings (let op, vraag toestemming om emailings te sturen).

Adresgegegevens, openingsuren en Google Maps

Heb je een winkel en is het relevant dat klanten of prospecten je bedrijf kunnen bezoeken, zet heel duidelijk je adresgegegevens en openingsuren op de homepagina en contactpagina. Voeg ook een Google map toe, dat is handig op een mobiele telefoon. Handig kan ook zijn je openingsuren dynamisch te maken: ben je nu open, vermeld dan ook 'nu open tot...'

Social media

Leg links naar je social media accounts.

Footer

Vermeld duidelijk de contactgegevens, openingsuren en nuttige gegevens nog eens in de footer van je website.

Chatfunctie

Chatfuncties worden meer en meer populair. Wat kan jij er mee doen? Het is alvast nuttig, en helpt bezoekers van je website om te zetten in leads. Maar het heeft ook 2 keerzijdes:

  • Je dient er voor te zorgen dat de chatfunctie bemand is. Zit je al krap in met je team, dan heeft het weinig zin om deze mensen nog eens extra een chatfunctie te laten bemannen. Een niet-bemande chatfunctie op je website is immers geen goeie reclame.
  • Is je doelgroep particulieren, weet dan dat deze meestal s'avonds surfen, terwijl je bedrijf dan meestal gesloten is... Dat kan je oplossen door je mensen een beurtrol te geven en de chatfunctie elk op toer te laten bemanne, of je kan beroep doen op diensten van de meeste chatfuncties, die de chatboxen voor jou bemannen na je openingsuren. Deze mensen zijn opgeleid, maar kunnen hoe dan ook nooit de inhoudelijke kwaliteit bieden in chats zoals je eigen mensen dit kunnen.

Onze projecten en referenties

Tientallen KMO’s hebben het vertrouwen in ons gehad de afgelopen jaren, met succesvolle projecten tot gevolg.

.